Πανελλαδικές 2024

Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων ΓΕΛ χωρίς νέα εξέταση

Οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, είναι ευνόητο ότι δεν θα παραλάβουν δελτίο εξεταζομένου, αφού δεν συμμετέχουν στις εξετάσεις.- Όσοι από τους αποφοίτους υπέβαλαν αίτηση-δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024,αλλά τελικά δεν θα προσέλθουν φέτος σε κανένα εξεταζόμενο μάθημα,α) δεν χρειάζεται να κάνουν καμία ενέργεια για ανάκληση της αίτησης-δήλωσης και β) μετά την ανακοίνωση των γραπτών βαθμολογίων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, θα έχουν δυνατότητα να υποβάλλουν Μηχανογραφικό Δελτίο διεκδικώντας το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση,εφόσον βεβαίως είχαν συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των δύο τελευταίων ετών.- Με την ευκαιρία υπενθυμίζουμε τις σχετικές διατάξεις για το 10 %, σύμφωνα με τις οποίες το δικαίωμα του 10%:

• ισχύει για 2 έτη μετά την τελευταία εξέταση με ποσοστά 60%-40% (για το 1ο έτος και το 2ο έτος αντίστοιχα).

• ασκείται μόνο από όσους έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των Ημερήσιων ΓΕΛ.

• Για την εισαγωγή στα Μουσικά Τμήματα με την ειδική διαδικασία, γενικά δεν ισχύει η εισαγωγή με το 10%, χωρίς νέα εξέταση και απαιτείται κάθε χρόνο νέα εξέταση. Ωστόσο για τα 2 Μουσικά Τμήματα (ΕΚΠΑ και ΑΠΘ) έχει προβλεφθεί μεταβατική περίοδος για το 2024 και το 2025 (Φ.253.3/108610 /A5/29-9-2023/ΑΔΑ: 6ΕΦΩ46ΝΚΠΔ-Ξ6Η σχετική εγκύκλιος).

• Επίσης, υπενθυμίζεται ότι όσοι υποψήφιοι/ες συμμετέχουν στις επαναληπτικές πανελλαδικέςεξετάσεις, δεν δικαιούνται να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων.

• Οι υποψήφιοι/ες για το 10% με τελευταία εξέταση το 2022 θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους ΜΕ την προϋπόθεση της ΕΒΕ, όπως αυτή διαμορφώθηκε στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022.

Οι υποψήφιοι/ες για το 10% με τελευταία εξέταση το 2023 θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους ΜΕ την προϋπόθεση της ΕΒΕ, όπως αυτή διαμορφώθηκε στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2023.

ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ του 1ου ΓΕΛ ΛΑΜΙΑΣ

Στις 15-5-2024 έγινε διαδικτυακή παρουσίαση εργασιών της δράσης «Ψηφίδωση και Πλακόστρωση στο επίπεδο και στον χώρο: Ομορφαίνοντας την ζωή μας» Καθηγητές: Ραχιώτου Λεμονιά, Αρβανιτάκης Παναγιώτης, Καραγκούνης Λάμπρος.

Εκπαιδευτική εκδρομή στα Ιωάννινα

Στις 19, 20 και 21 Απριλίου η Β’ Τάξη του 1ου ΓΕΛ Λαμίας πραγματοποίησε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στα Ιωάννινα, στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων που υλοποιούνται στο Σχολείο, το τρέχον σχολικό έτος.
Οι μαθητές -τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το εκπληκτικό Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων “Βρέλλη”, το πανέμορφο Σπήλαιο Περάματος που απαριθμεί 19 είδη σταλακτιτών και σταλαγμιτών, να περιηγηθούν στην ξακουστή Λίμνη των Ιωαννίνων, Παμβώτιδα, όπως και στη μαγευτική Καστροπολιτεία των Ιωαννίνων.
Επιπλέον, επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο της Πόλης και ξεναγήθηκαν στη Βιβλιοθήκη, τη μεγαλύτερη σε ωφέλιμη επιφάνεια ενιαία Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης της Ελλάδας.
Η εκδρομή έκλεισε με επίσκεψη στη γραφική πόλη του Μετσόβου.

Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στο Ναύπλιο

Στις 14, 15, και 16 Απριλίου 2024 η Α΄ τάξη του 1ου ΓΕΛ Λαμίας πραγματοποίησε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στις Μυκήνες, στο Ναύπλιο και στην Επίδαυρο στο πλαίσιο των τεσσάρων πολιτιστικών προγραμμάτων που υλοποιούνται στο σχολείο το τρέχον σχολικό έτος.

Συγκεκριμένα την πρώτη ημέρα επισκεφθήκαμε τις Μυκήνες, την κοιτίδα του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού. Η ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο και η επίσκεψη στο «Θησαυρό του Ατρέα» προκάλεσε το θαυμασμό και τη συγκίνηση για τα μεγαλουργήματα του παρελθόντος. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας απολαύσαμε μια όμορφη βόλτα στις όμορφες γειτονιές του Ναυπλίου, που θεωρούνται ζωντανά αξιοθέατα της πόλης.

Τη δεύτερη ημέρα το πρωί πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Παλαμήδι. Το μεγαλοπρεπές Ενετικό Κάστρο του Παλαμηδιού μας πρόσφερε τη δυνατότητα να θαυμάσουμε την υπέροχη θέα προς το Μπούρτζι και την Ακροναυπλία και να γνωρίσουμε τη μακραίωνη ιστορία του. Στη συνέχεια έγινε ξενάγηση στο Ναύπλιο, την πόλη που πρωταγωνίστησε στα σημαντικότερα γεγονότα της νεότερης ιστορίας και οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με μνημεία του πολιτισμού και της ιστορίας του έθνους μας (Βουλευτικό, Πλατεία Συντάγματος, Πλατεία Καποδίστρια, Ι.Ν.Αγ.Σπυρίδωνα, Τριανόν, Πάρκο Κολοκοτρώνη, Μητρ.Ν.Αγ.Γεωργίου, κ.α.) και ενημερώθηκαν για τις περιόδους ακμής και λειτουργίας τους.

Την Τρίτη ημέρα επισκεφτήκαμε το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Η επίσκεψη συνδυάστηκε με δραστηριότητες στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να βιώσουν την αξιοθαύμαστη ακουστική του χώρου. Κατά την επιστροφή πραγματοποιήθηκε στάση στον Ισθμό της Κορίνθου όπου οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν την διάνοιξη και να φωτογραφηθούν.

Yγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σας υπενθυμίζουμε ότι η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024.
Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους (2023-2024) οι μαθητές της τελευταίας τάξης, των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ καθώς και οι απόφοιτοι των Λυκείων που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ, κατέθεσαν αίτηση – δήλωση στο Λύκειό τους για συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα αρχείο υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. Υποψήφιοι που δεν δήλωσαν συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α, ΔΕΝ μπορούν να συμμετάσχουν στις δοκιμασίες αυτές (αγωνίσματα) κατά τις ημέρες διεξαγωγής των εξετάσεων στα αγωνίσματα, διότι η αίτηση – δήλωση ήταν δεσμευτική.
Όσοι απόφοιτοι διεκδικούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ με τη διαδικασία του 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά στις πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ.
Oι υποψήφιοι κατά την προσέλευσή τους στις Επιτροπές υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με:
α) δύο (2) μικρές φωτογραφίες
β) το δελτίο εξεταζομένου από το Λύκειό τους, όπου αναγράφεται ο κωδικός αριθμός του υποψηφίου και το οποίο θα τους χορηγηθεί πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις

γ) Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό της ταυτότητας έγγραφο, και
δ) τις κάτωθι ιατρικές εξετάσεις από νοσηλευτικό ίδρυμα του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. ή ιατρό του δημοσίου ή και από ιδιώτη γιατρό:
i) βεβαίωση οπτικής οξύτητας,
ii) ακτινογραφία θώρακα με σχετική γνωμάτευση και
iii) καρδιογράφημα με σχετική γνωμάτευση,
είτε
αντί των ανωτέρω ιατρικών εξετάσεων, αντίγραφο δελτίου υγειονομικής εξέτασης ή βεβαίωση ικανότητας στα οποία θα αναγράφεται ότι ο υποψήφιος έχει κριθεί κατάλληλος από τις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των Στρατιωτικών Σχολών ή των Αστυνομικών Σχολών ή των Σχολών Πυροσβεστικής Ακαδημίας ή των Σχολών Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Οι υποψήφιοι για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία της υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας (Αγωνίσματα) για την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Φ.Α.Α., υποβάλλουν σχετική αίτηση μαζί με τα ανωτέρω δικαιολογητικά κατά την πρώτη ημέρα προσέλευσής τους στις έδρες των Επιτροπών υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας οι οποίες θα ανακοινωθούν σε επόμενο Δελτίο Τύπου.

Αντισύλληψη στην Εφηβεία – Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα

Την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας, έγινε ενημέρωση των μαθητών της Α και Β Λυκείου στις θεματικές ενότητες ” Αντισύλληψη στην Εφηβεία – Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα ” από τις Μαίες του Κέντρου Υγείας Λαμίας κ. Ζαρκαδουλα Μαρία και κ. Παπανικολάου Μαρία. Τις ευχαριστούμε θερμά!!

Επισκέψεις μαθητών/τριών του σχολείου στην Αθήνα

Στις 18 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις

α) της Ο.Π Θετικών Σπουδών της Γ Λυκείου στο Eργαστήριο Yψηλών Tάσεων και Hλεκτρικών Mετρήσεων της Σχολής Hλεκτρολόγων Mηχανικών και Mηχανικών Yπολογιστών του EMΠ, όπου έγινε
επίδειξη σύγχρονου εξοπλισμού παραγωγής και μέτρησης υψηλών τάσεων και
διεξαγωγή πειραμάτων με υψηλή τάση.
β) της Ο.Π Ανθρωπιστικών Σπουδών στο μουσείο προσφυγικού Ελληνισμού στο γήπεδο της ΑΕΚ. Εκεί οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αναβίωσαν τα δύσκολα χρόνια του ξεριζωμού των Ελλήνων της Μ.Ασίας και της γενοκτονίας των Ποντίων και των Αρμενίων σε ένα διαδραστικά διαμορφωμένο ιστορικό χώρο σύνδεσης του παρελθόντος με το παρόν και το μέλλον.

Διερευνητική προσέγγιση των συγκρουσιακών σχέσεων εφήβων – γονέων

Στο πλαίσιο της εξωστρεφούς δραστηριοποίησης της ομάδας ενδοσχολικής αξιολόγησης του σχολείου μας, ολοκληρώθηκε η δράση διερευνητικής προσέγγισης των συγκρουσιακών σχέσεων εφήβων – γονέων, με ερμηνευτική αξιοποίηση όλων των εργαλείων εκτίμησης των παραγόντων που διαμορφώνουν την ποιότητα αυτών. Η ομάδα των εκπαιδευτικών «Σχολείο και κοινότητα» ευχαριστεί θερμά την ψυχολόγο μας κ. Ειρήνη Νικολάου για την συνεργασία και την εμπεριστατωμένη παρουσίαση των αποτελεσμάτων και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την ενεργό συμμετοχή.

Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου μπορείτε να τα βρείτε εδώ.