Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στο Ναύπλιο

Στις 14, 15, και 16 Απριλίου 2024 η Α΄ τάξη του 1ου ΓΕΛ Λαμίας πραγματοποίησε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στις Μυκήνες, στο Ναύπλιο και στην Επίδαυρο στο πλαίσιο των τεσσάρων πολιτιστικών προγραμμάτων που υλοποιούνται στο σχολείο το τρέχον σχολικό έτος.

Συγκεκριμένα την πρώτη ημέρα επισκεφθήκαμε τις Μυκήνες, την κοιτίδα του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού. Η ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο και η επίσκεψη στο «Θησαυρό του Ατρέα» προκάλεσε το θαυμασμό και τη συγκίνηση για τα μεγαλουργήματα του παρελθόντος. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας απολαύσαμε μια όμορφη βόλτα στις όμορφες γειτονιές του Ναυπλίου, που θεωρούνται ζωντανά αξιοθέατα της πόλης.

Τη δεύτερη ημέρα το πρωί πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Παλαμήδι. Το μεγαλοπρεπές Ενετικό Κάστρο του Παλαμηδιού μας πρόσφερε τη δυνατότητα να θαυμάσουμε την υπέροχη θέα προς το Μπούρτζι και την Ακροναυπλία και να γνωρίσουμε τη μακραίωνη ιστορία του. Στη συνέχεια έγινε ξενάγηση στο Ναύπλιο, την πόλη που πρωταγωνίστησε στα σημαντικότερα γεγονότα της νεότερης ιστορίας και οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με μνημεία του πολιτισμού και της ιστορίας του έθνους μας (Βουλευτικό, Πλατεία Συντάγματος, Πλατεία Καποδίστρια, Ι.Ν.Αγ.Σπυρίδωνα, Τριανόν, Πάρκο Κολοκοτρώνη, Μητρ.Ν.Αγ.Γεωργίου, κ.α.) και ενημερώθηκαν για τις περιόδους ακμής και λειτουργίας τους.

Την Τρίτη ημέρα επισκεφτήκαμε το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Η επίσκεψη συνδυάστηκε με δραστηριότητες στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να βιώσουν την αξιοθαύμαστη ακουστική του χώρου. Κατά την επιστροφή πραγματοποιήθηκε στάση στον Ισθμό της Κορίνθου όπου οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν την διάνοιξη και να φωτογραφηθούν.

Yγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σας υπενθυμίζουμε ότι η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024 μέχρι και την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024.
Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους (2023-2024) οι μαθητές της τελευταίας τάξης, των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ καθώς και οι απόφοιτοι των Λυκείων που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ, κατέθεσαν αίτηση – δήλωση στο Λύκειό τους για συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα αρχείο υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. Υποψήφιοι που δεν δήλωσαν συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α, ΔΕΝ μπορούν να συμμετάσχουν στις δοκιμασίες αυτές (αγωνίσματα) κατά τις ημέρες διεξαγωγής των εξετάσεων στα αγωνίσματα, διότι η αίτηση – δήλωση ήταν δεσμευτική.
Όσοι απόφοιτοι διεκδικούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ με τη διαδικασία του 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά στις πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ.
Oι υποψήφιοι κατά την προσέλευσή τους στις Επιτροπές υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με:
α) δύο (2) μικρές φωτογραφίες
β) το δελτίο εξεταζομένου από το Λύκειό τους, όπου αναγράφεται ο κωδικός αριθμός του υποψηφίου και το οποίο θα τους χορηγηθεί πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις

γ) Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό της ταυτότητας έγγραφο, και
δ) τις κάτωθι ιατρικές εξετάσεις από νοσηλευτικό ίδρυμα του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. ή ιατρό του δημοσίου ή και από ιδιώτη γιατρό:
i) βεβαίωση οπτικής οξύτητας,
ii) ακτινογραφία θώρακα με σχετική γνωμάτευση και
iii) καρδιογράφημα με σχετική γνωμάτευση,
είτε
αντί των ανωτέρω ιατρικών εξετάσεων, αντίγραφο δελτίου υγειονομικής εξέτασης ή βεβαίωση ικανότητας στα οποία θα αναγράφεται ότι ο υποψήφιος έχει κριθεί κατάλληλος από τις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των Στρατιωτικών Σχολών ή των Αστυνομικών Σχολών ή των Σχολών Πυροσβεστικής Ακαδημίας ή των Σχολών Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Οι υποψήφιοι για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία της υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας (Αγωνίσματα) για την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Φ.Α.Α., υποβάλλουν σχετική αίτηση μαζί με τα ανωτέρω δικαιολογητικά κατά την πρώτη ημέρα προσέλευσής τους στις έδρες των Επιτροπών υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας οι οποίες θα ανακοινωθούν σε επόμενο Δελτίο Τύπου.

Αντισύλληψη στην Εφηβεία – Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα

Την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας, έγινε ενημέρωση των μαθητών της Α και Β Λυκείου στις θεματικές ενότητες ” Αντισύλληψη στην Εφηβεία – Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα ” από τις Μαίες του Κέντρου Υγείας Λαμίας κ. Ζαρκαδουλα Μαρία και κ. Παπανικολάου Μαρία. Τις ευχαριστούμε θερμά!!

Επισκέψεις μαθητών/τριών του σχολείου στην Αθήνα

Στις 18 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις

α) της Ο.Π Θετικών Σπουδών της Γ Λυκείου στο Eργαστήριο Yψηλών Tάσεων και Hλεκτρικών Mετρήσεων της Σχολής Hλεκτρολόγων Mηχανικών και Mηχανικών Yπολογιστών του EMΠ, όπου έγινε
επίδειξη σύγχρονου εξοπλισμού παραγωγής και μέτρησης υψηλών τάσεων και
διεξαγωγή πειραμάτων με υψηλή τάση.
β) της Ο.Π Ανθρωπιστικών Σπουδών στο μουσείο προσφυγικού Ελληνισμού στο γήπεδο της ΑΕΚ. Εκεί οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αναβίωσαν τα δύσκολα χρόνια του ξεριζωμού των Ελλήνων της Μ.Ασίας και της γενοκτονίας των Ποντίων και των Αρμενίων σε ένα διαδραστικά διαμορφωμένο ιστορικό χώρο σύνδεσης του παρελθόντος με το παρόν και το μέλλον.

Διερευνητική προσέγγιση των συγκρουσιακών σχέσεων εφήβων – γονέων

Στο πλαίσιο της εξωστρεφούς δραστηριοποίησης της ομάδας ενδοσχολικής αξιολόγησης του σχολείου μας, ολοκληρώθηκε η δράση διερευνητικής προσέγγισης των συγκρουσιακών σχέσεων εφήβων – γονέων, με ερμηνευτική αξιοποίηση όλων των εργαλείων εκτίμησης των παραγόντων που διαμορφώνουν την ποιότητα αυτών. Η ομάδα των εκπαιδευτικών «Σχολείο και κοινότητα» ευχαριστεί θερμά την ψυχολόγο μας κ. Ειρήνη Νικολάου για την συνεργασία και την εμπεριστατωμένη παρουσίαση των αποτελεσμάτων και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την ενεργό συμμετοχή.

Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

Πρόκριση για τη Β΄ Φάση των Πανελλήνιων Αγώνων Κλασικού Αθλητισμού

Πρόκριση για τη Β΄ Φάση των Πανελλήνιων Αγώνων Κλασικού Αθλητισμού κατάφεραν με τις επιδόσεις τους οι αθλήτριες του σχολείου μας Μπουρογιάννη Ευαγγελία 1η θέση στα 3.000m και Φούρλα Όλγα 2η θέση στα1500m, σήμερα στο Δημοτικό στάδιο Καμαρίτσας, όπου πραγματοποιήθηκε η Α’ φάση Πανελλήνιων Αγώνων Κλασικού Αθλητισμού για το νομό Φθιώτιδας. Επόμενη φάση τη Τετάρτη 10 Απριλίου! Καλή συνέχεια στα κορίτσια μας και πάντα επιτυχίες στους στόχους τους!!!

Το 1ο ΓΕΛ Λαμίας διαβαίνει τα “Ψηλά Βουνά”

Η περιβαλλοντική ομάδα του 1ου ΓΕΛ Λαμίας, αποτελούμενη από 39 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου και 6 εκπαιδευτικούς, την Τρίτη 26 και την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, φιλοξενήθηκε από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Καρπενησίου και συμμετείχαν στη δράση τους «τα ψηλά βουνά».

Την 1η μέρα, κατά τη διάρκεια της διαδρομής, ενημερωθήκαμε για την ποικιλία της χλωρίδας, το ποτάμι που μας συνόδευε, την οροσειρά και τις βουνοκορφές που διασχίσαμε. Όταν φτάσαμε στην πόλη του Καρπενησίου, ξεναγηθήκαμε ανά ομάδες στο Κέντρο Ιστορίας και Πολιτισμού Ευρυτανίας (ΚΙΠΕ), οπότε πήραμε μια γεύση για την πλούσια ιστορία του τόπου από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή. Μας εντυπωσίασε η ετυμολογία του ονόματος της Ευρυτανίας, ο ρόλος της κατά τη διάρκεια της ελληνικής Επανάστασης, η δράση των ηρώων του 1821 στην περιοχή, τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στον Νομό Ευρυτανίας την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, της Κατοχής και της Αντίστασης. Ακόμα, συζητήσαμε για το φαινόμενο της μετανάστευσης των Ευρυτάνων τον 20ο αιώνα και τη συμβολή των μεταναστών στην επιβίωση της περιοχής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν και το πολυμεσικό υλικό που διέθετε το ΚΙΠΕ για τον αγωνιστή του ΄21 Μάρκο Μπότσαρη και τα πέτρινα γεφύρια. Η ομάδα μας στη συνέχεια περπάτησε μέσα στο δάσος σε μια περιπατητική διαδρομή που ξεκινούσε από το χωριό Γοργιανάδες και τελείωνε στις Κορυσχάδες. Η διαδρομή μας μάγεψε όχι μόνο με τα χρώματα και τα σχήματα της φύσης, αλλά και με τους ήχους του δάσους και τις μελωδικές φωνές των πτηνών. Με την ολοκλήρωση της διαδρομής, μεταβήκαμε στο ξενοδοχείο, όπου εκπαιδευτικός του σχολείου μας, εξήγησε τη χρήση και τη σημασία των περιπατητικών χαρτών. Ακολούθησε μικρό αυτοσχέδιο γλέντι παραδοσιακών χορών με τη συμμετοχή μαθητών, μαθητριών και καθηγητών, καθηγητριών.

Τη 2η μέρα, η διαδρομή μας στο βουνό ξεκίνησε από το Παλιό Μικρό Χωριό. Κατά τη διάρκειά της είδαμε αντιπροσωπευτικά είδη της χλωρίδας της περιοχής, όπως τον Ελλέβορο, συζητήσαμε για τα μανιτάρια και τα είδη τους, καθώς και για την πανίδα της περιοχής. Επίσης, είδαμε το μνημείο των εκτελεσθέντων από τους Ιταλούς που στήθηκε στο δάσος, στο σημείο της εκτέλεσης, αλλά και την πηγή του Μ. Μπότσαρη στο Κεφαλόβρυσο. Στη συνέχεια, είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε σε εκπαιδευτικά παιχνίδια που στόχο είχαν την ανάπτυξη της εμπιστοσύνης και συνεργασίας της ομάδας. Ακολούθως, επιστρέψαμε στο Καρπενήσι για να γευματίσουμε και μετά πήραμε τον δρόμο της επιστροφής, γεμάτοι περιβαλλοντικές εμπειρίες για κάποιους πρωτόγνωρες, σίγουρα πάντως πιο συνδεδεμένοι με τη φύση, την ιστορία, αλλά και με τον ίδιο μας τον εαυτό.

Ευχαριστούμε πολύ τον υπεύθυνο του ΚΠΕ Καρπενησίου κ. Μανώλη Κοπανάκη, καθώς και τον εκπαιδευτικό του ΚΠΕ Καρπενησίου κ. Παναγιώτη Κούτρα, για τη φιλοξενία, τις γνώσεις που μας μετέδωσαν και για την υπομονή που επέδειξαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΓΕΛ ΛΑΜΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Το 1ο Γελ Λαμίας υποδέχεται τους/τις νέους/νέες Μαθηματικούς που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Τμήμα Μαθηματικών), καθώς και τους /τις μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές – φοιτήτριες Οικονομολόγους και Πολιτικούς Επιστήμονες του Δ.Π.Μ.Σ. της Σχολής Θετικών Επιστημών.
Στο πλαίσιο αυτής της δράσης οι φοιτήτριες και οι φοιτητές παρακολουθούν μαθήματα των καθηγητών και καθηγητριών του σχολείου μας. Με την ολοκλήρωση αυτών, θα μπουν στη θέση των διδασκόντων/ ουσών έχοντας την πρώτη τους εμπειρία από την αίθουσα διδασκαλίας και την αλληλεπίδραση με τις μαθήτριες και τους μαθητές μας.
Αισθανόμαστε υπερήφανοι για την επιλογή αυτή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ευχόμαστε η συνεργασία αυτή να ευοδωθεί και να συνεχιστεί και στο μέλλον.