Το 1ο ΓΕΛ Λαμίας διαβαίνει τα “Ψηλά Βουνά”

Η περιβαλλοντική ομάδα του 1ου ΓΕΛ Λαμίας, αποτελούμενη από 39 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου και 6 εκπαιδευτικούς, την Τρίτη 26 και την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, φιλοξενήθηκε από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Καρπενησίου και συμμετείχαν στη δράση τους «τα ψηλά βουνά».

Την 1η μέρα, κατά τη διάρκεια της διαδρομής, ενημερωθήκαμε για την ποικιλία της χλωρίδας, το ποτάμι που μας συνόδευε, την οροσειρά και τις βουνοκορφές που διασχίσαμε. Όταν φτάσαμε στην πόλη του Καρπενησίου, ξεναγηθήκαμε ανά ομάδες στο Κέντρο Ιστορίας και Πολιτισμού Ευρυτανίας (ΚΙΠΕ), οπότε πήραμε μια γεύση για την πλούσια ιστορία του τόπου από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή. Μας εντυπωσίασε η ετυμολογία του ονόματος της Ευρυτανίας, ο ρόλος της κατά τη διάρκεια της ελληνικής Επανάστασης, η δράση των ηρώων του 1821 στην περιοχή, τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στον Νομό Ευρυτανίας την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, της Κατοχής και της Αντίστασης. Ακόμα, συζητήσαμε για το φαινόμενο της μετανάστευσης των Ευρυτάνων τον 20ο αιώνα και τη συμβολή των μεταναστών στην επιβίωση της περιοχής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν και το πολυμεσικό υλικό που διέθετε το ΚΙΠΕ για τον αγωνιστή του ΄21 Μάρκο Μπότσαρη και τα πέτρινα γεφύρια. Η ομάδα μας στη συνέχεια περπάτησε μέσα στο δάσος σε μια περιπατητική διαδρομή που ξεκινούσε από το χωριό Γοργιανάδες και τελείωνε στις Κορυσχάδες. Η διαδρομή μας μάγεψε όχι μόνο με τα χρώματα και τα σχήματα της φύσης, αλλά και με τους ήχους του δάσους και τις μελωδικές φωνές των πτηνών. Με την ολοκλήρωση της διαδρομής, μεταβήκαμε στο ξενοδοχείο, όπου εκπαιδευτικός του σχολείου μας, εξήγησε τη χρήση και τη σημασία των περιπατητικών χαρτών. Ακολούθησε μικρό αυτοσχέδιο γλέντι παραδοσιακών χορών με τη συμμετοχή μαθητών, μαθητριών και καθηγητών, καθηγητριών.

Τη 2η μέρα, η διαδρομή μας στο βουνό ξεκίνησε από το Παλιό Μικρό Χωριό. Κατά τη διάρκειά της είδαμε αντιπροσωπευτικά είδη της χλωρίδας της περιοχής, όπως τον Ελλέβορο, συζητήσαμε για τα μανιτάρια και τα είδη τους, καθώς και για την πανίδα της περιοχής. Επίσης, είδαμε το μνημείο των εκτελεσθέντων από τους Ιταλούς που στήθηκε στο δάσος, στο σημείο της εκτέλεσης, αλλά και την πηγή του Μ. Μπότσαρη στο Κεφαλόβρυσο. Στη συνέχεια, είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε σε εκπαιδευτικά παιχνίδια που στόχο είχαν την ανάπτυξη της εμπιστοσύνης και συνεργασίας της ομάδας. Ακολούθως, επιστρέψαμε στο Καρπενήσι για να γευματίσουμε και μετά πήραμε τον δρόμο της επιστροφής, γεμάτοι περιβαλλοντικές εμπειρίες για κάποιους πρωτόγνωρες, σίγουρα πάντως πιο συνδεδεμένοι με τη φύση, την ιστορία, αλλά και με τον ίδιο μας τον εαυτό.

Ευχαριστούμε πολύ τον υπεύθυνο του ΚΠΕ Καρπενησίου κ. Μανώλη Κοπανάκη, καθώς και τον εκπαιδευτικό του ΚΠΕ Καρπενησίου κ. Παναγιώτη Κούτρα, για τη φιλοξενία, τις γνώσεις που μας μετέδωσαν και για την υπομονή που επέδειξαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΓΕΛ ΛΑΜΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Το 1ο Γελ Λαμίας υποδέχεται τους/τις νέους/νέες Μαθηματικούς που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Τμήμα Μαθηματικών), καθώς και τους /τις μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές – φοιτήτριες Οικονομολόγους και Πολιτικούς Επιστήμονες του Δ.Π.Μ.Σ. της Σχολής Θετικών Επιστημών.
Στο πλαίσιο αυτής της δράσης οι φοιτήτριες και οι φοιτητές παρακολουθούν μαθήματα των καθηγητών και καθηγητριών του σχολείου μας. Με την ολοκλήρωση αυτών, θα μπουν στη θέση των διδασκόντων/ ουσών έχοντας την πρώτη τους εμπειρία από την αίθουσα διδασκαλίας και την αλληλεπίδραση με τις μαθήτριες και τους μαθητές μας.
Αισθανόμαστε υπερήφανοι για την επιλογή αυτή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ευχόμαστε η συνεργασία αυτή να ευοδωθεί και να συνεχιστεί και στο μέλλον.

Επίσκεψη στη Τσεχία – Αυστρία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Λογοτεχνία και η Ιστορία ταξίδεψαν τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Λαμίας στην καρδιά της Κεντρικής Ευρώπης

(Εγκάρδια υποδοχή από τον Έλληνα Πρέσβη της Σλοβακίας)

Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής εκδρομής που οργανώθηκε, στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων«Ευρωπαϊκή λογοτεχνία: από τον Καβάφη στον Κάφκα» και «Πτυχές Επανάστασης (ελληνική, γαλλική,βελούδινη)», της Β΄ τάξης, του 1ου Γενικού Λυκείου Λαμίας, βαδίσαμε στα βήματα του Ρήγα στη Βιέννη, γνωρίσαμε την Τσεχία, πατρίδα του Κάφκα και του Κούντερα, και γιορτάσαμε την εθνική μας επέτειο στην Ελληνική Πρεσβεία της Μπρατισλάβα, όπου ο Πρέσβης της Ελλάδας στη Σλοβακία, κ. Αθανάσιος Ιωάννου, μας καλωσόρισε εγκάρδια και μας δεξιώθηκε.

Η 1η μέρα της επίσκεψής μας περιλάμβανε ξενάγηση στην ελληνική συνοικία της Βιέννης, στο σπίτι που ο Ρήγας Βελεστινλής μεθόδευε και προετοίμαζε την εθνική αφύπνιση που θα οδηγούσε στην Επανάσταση του 1821, επίσκεψη στον επιβλητικό γοτθικό καθεδρικό ναό του Αγίου Στεφάνου της πόλης και στο περίφημο ανάκτορο Belvedere με τους ειδυλλιακούς κήπους του.

Τη 2η μέρα, πριν από την αναχώρηση για την πόλη της Πράγας, επισκεφθήκαμε το Shönbrun, θερινό ανάκτορο των Αψβούργων. Η πρώτη μας γνωριμία με τη χώρα που γέννησε τους σπουδαίους Τσέχους λογοτέχνες,Φράντς Κάφκα και Μίλαν Κούντερα, έγινε με περίπατο στο ιστορικό κέντρο της επιβλητικής αυτής πόλης, όπου θαυμάσαμε το περίφημο αστρονομικό ρολόι, στην κεντρική πλατεία της. Το πρόγραμμα της 2ης μέρας έκλεισε με την παρακολούθηση της διαδραστικής παράστασης του φαντασμαγορικού μαύρου θεάτρου “WOW”.

Την 3η μέρα ξεναγηθήκαμε στο μεσαιωνικό κάστρο της Πράγας με τον αρχαιότερο, γοτθικού ρυθμού, καθεδρικό ναό του Αγίου Βίτου και το άγαλμα του Αγίου Γεωργίου στον αύλειο χώρο του ναού, διασχίσαμε περπατώντας την επιβλητική γέφυρα του Καρόλου, για να φτάσουμε στο Πανεπιστήμιο του Καρόλου και να πραγματοποιήσουμε το προγραμματισμένο ραντεβού μας με τον καθηγητή της Νεοελληνικής Γλώσσας κ. Τσιβό, ο οποίος μας υποδέχτηκε εγκάρδια και μας ενημέρωσε για τη λειτουργία του τμήματος. (Φωτ.1)

Στη συνέχεια χαλαρώσαμε απολαμβάνοντας μια δίωρη βαρκάδα διασχίζοντας τον ποταμό Μολδάβα και θαυμάζοντας την αρχιτεκτονική των κτιρίων της Πράγας. Τέλος, η αλλαγή της ώρας στο αστρονομικό ρολόι της πόλης μάς εντυπωσίασε και αιχμαλώτισε την προσοχή μας για όση ώρα διήρκεσε.

Η 4η μέρα αφιερώθηκε στην επίσκεψή μας στηφημισμένη λουτρόπολη του Κάρλοβυ Βάρυ με τα καταπληκτικά ξενοδοχεία της, που έχουν φιλοξενήσει διάσημους πολιτικούς και καλλιτέχνες.

Την 5η και τελευταία μέρα, οδεύοντας προς την πρωτεύουσα της Σλοβακίας,τη Μπρατισλάβα, είδαμε το πεδίο μάχης του Αούστερλιτς που σηματοδότησε την νικηφόρα πορεία του Ναπολέοντα στην Ευρώπη, από το 1805 ως το 1815. Στη συνέχεια, μας εξέπληξε ευχάριστα η μεγαλοπρέπεια, αλλά και η ζεστασιά που απέπνεε η πόλη της Μπρατισλάβα.

Η κορυφαία και συγκινητικότερη στιγμή της επίσκεψής μας ήταν η εγκάρδια πρόσκληση του Έλληνα Πρέσβη, να συμμετάσχουμε στη δεξίωση που δίνονταν στην Ελληνική Πρεσβεία, για τον εορτασμό της Ελληνικής Επανάστασης του 1821,(Φωτ. 2,3). Για όλους τους συμμετέχοντες του προγράμματος μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς ήταν μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία, για την οποία είμαστε υπερήφανοι και ευγνώμονες για τα καλά του λόγια και τη θερμή υποδοχή που μας επιφύλαξε.

ΤΕΕ Roadshow

Μαθητές του 1ου ΓΕΛ Λαμίας επισκέφτηκαν την κινητή εκδήλωση που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το ΤΕΕ Roadshow, στο χώρο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας. Μέσα από διαδραστικές εμπειρίες, διαγωνισμούς και άλλες εκπλήξεις, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πλούσια ιστορία του Τ.Ε.Ε. καθώς και του επαγγέλματος των μηχανικών, αλλά και το σημαντικό έργο που προσφέρουν οι μηχανικοί στον τόπο μας. Μαθήτριες και μαθητές παρακολούθησαν σχετικά βίντεο και ενημερώθηκαν για τα επαγγέλματα των μηχανικών που ανήκουν στο ΤΕΕ. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον πρόεδρο του ΤΕΕ Λαμίας κ. Λυκόπουλο που είναι απόφοιτος του 1ου ΓΕΛ Λαμίας και πάντα στηρίζει το σχολείο μας!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ 1ου ΓΕΛ ΛΑΜΙΑΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΒΙΟΙΤΑΡΙΚΗ

Οι μαθητές και μαθήτριες του 1ου Γενικού Λυκείου Λαμίας επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Αρχικά, στο Αμφιθέατρο, ενημερώθηκαν για τις Σχολές, τα Προγράμματα Σπουδών σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό αλλά και διδακτορικό επίπεδο. Επίσης, περιηγήθηκαν ανά ομάδες στα εργαστήρια, συναντήθηκαν με το διδακτικό προσωπικό αλλά και με υποψηφίους διδάκτορες. Αναπτύχθηκαν οι προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης, επιλύθηκαν απορίες και δόθηκαν χρήσιμες κατευθύνσεις στη νέα γενιά που ετοιμάζεται να διεκδικήσει την επίτευξη των στόχων της.
Ευχαριστούμε πολύ όλους τους υπεύθυνους καθηγητές του Πανεπιστημίου και την ερευνητική ομάδα για τη Θερμή υποδοχή και για την αγάπη με την οποία μας περιέβαλλαν.

Επίσκεψη στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης

Την Παρασκευή 1/3/2024 τα τμήματα της Γ τάξης ανθρωπιστικών σπουδών, επισκέφτηκαν το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης, το οποίο στεγάζεται στο ισόγειο του Δημαρχείου. Η κ. Βακιρτζιδέλη μας ξενάγησε στις αίθουσες και μας ταξίδεψε στα χρόνια του πολέμου της κατοχής, της αντίστασης, της απελευθέρωσης, προσφέροντας μας μια βιωματική εμπειρία τοπικής ιστορίας.
Να ευχαριστήσουμε την κ. Σόλια αντιδήμαρχο Πολιτισμού Λαμίας η οποία αν και μας συνάντησε τυχαία στην είσοδο του Δημαρχείου ασχολήθηκε προσωπικά με τις λεπτομέρειες της επίσκεψης μας. Να ευχαριστήσουμε και τους μαθητές μας, οι οποίοι μέ συνθήκες καταρρακτώδους βροχής κατά την προσέλευση την αποχώρηση αλλά και κατά την διάρκεια της αναμονής μας για την πραγματοποίηση της επίσκεψης όσο και μέσα στο χώρο του μουσείου, συμπεριφέρθηκαν υποδειγματικα..

Με επιτυχία υλοποιήθηκε το σεμινάριο επαγγελματικού προσανατολισμού

Video και φωτογραφίες από το σεμινάριο μπορείτε να παρακολουθήσετε στους παρακάτω συνδέσμους.

https://www.lamiareport.gr/index.php/topika/item/279216-me-epityxia-to-seminario-epaggelmatikoy-prosanatolismoy-sto-amfitheatro-mitropolis-fthiotidas-foto

https://tvstar.gr/2024/03/04/dekades-mathites-sto-seminario-epangelmatikou-prosanatolismou-tou-1ou-gel-lamias-kai-tis-im-fthiotidas-vinteo/

Ομάδα μπάσκετ

Σε έναν όμορφο τελικό που πραγματοποιήθηκε στο Χαλκιοπούλειο κλειστό Γυμναστήριο της πόλης μας, η ομάδα μπάσκετ των κοριτσιών του σχολείου μας νίκησε την αντίστοιχη ομάδα του ΓΕΛ Δομοκού και κατέκτησε το τρόπαιο. Ο αγώνας πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ευ αγωνίζεσθαι. Θα θέλαμε να συγχαρούμε τις αθλήτριες και των δύο σχολείων για τον αγώνα που έδωσαν και ιδιαίτερα τις αθλήτριες του σχολείου μας για την αγωνιστικότητα, το πείσμα και την διαρκή προσπάθεια που τις οδήγησε στην επίτευξη του στόχου. Η συνέχεια τώρα στη Β φάση των Πανελληνίων σχολικών αγώνων.
Η απονομή του κυπέλου, που συνοδεύτηκε από τα σχετικά διπλώματα και μετάλλια στην ομάδα, έγινε από την κα Ελένη Μπενιάτα, Περιφερειακή Διευθύντρια της ΠΔΕ Στερεάς.
Η Διευθύντρια και ο σύλλογος διδασκόντων εκφράζουν την υπερηφάνειά τους για την νίκη των αθλητριών μας και εύχονται καλή και νικηφόρα συνέχεια στην ομάδα μας στη Β΄Φάση!

Επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής

Στις 28-2-24 ή περιβαλλοντική ομάδα του 1ου Γενικού Λυκείου Λαμίας ενημερώθηκε για τις Επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στα πολιτιστικά μνημεία της Ελλάδας από την
Τρίγγα Ευσταθία (Στέφη), Υποψήφια Διδάκτορας ΑΠΘ, Σχολή Γεωλογίας, Τομέας Μετεωρολογίας και Κλιματολογίας.
Η κ. Τρίγγα τόνισε ότι ως κοινωνία, έχουμε δομήσει την καθημερινή μας ζωή γύρω από τις ιστορικές και τρέχουσες κλιματικές συνθήκες. Είμαστε συνηθισμένοι σε ένα φυσιολογικό εύρος συνθηκών και μπορεί να είμαστε ευαίσθητοι σε ακραίες καταστάσεις που βρίσκονται εκτός αυτού του εύρους. Η κλιματική αλλαγή θα μπορούσε να επηρεάσει την κοινωνία μας μέσω επιπτώσεων σε μια σειρά διαφορετικών κοινωνικών, πολιτιστικών και φυσικών πόρων. Η πολιτιστική κληρονομιά επηρεάζεται άμεσα από την κλιματική αλλαγή και είναι μόνιμα εκτεθειμένη στον κίνδυνο καταστροφής και υποβάθμισης. Η Ελλάδα είναι μια χώρα με πλούσια πολιτιστική κληρονομιά που προσελκύει μεγάλο αριθμό τουριστών κάθε χρόνο ενισχύοντας την οικονομία της χώρας. Ωστόσο η κλιματική αλλαγή αποτελεί σοβαρή απειλή για την προστασία και τη διατήρηση αυτής της μη ανανεώσιμης κληρονομιάς. Σύμφωνα με την UNESCO, οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής επηρεάζουν ήδη πολλές φυσικές και πολιτιστικές περιοχές Παγκόσμιας Κληρονομιάς και είναι πολύ πιθανό να επηρεάσουν ακόμη περισσότερες από αυτές στο εγγύς μέλλον, τόσο σε εξωτερικούς χώρους, όσο και εντός των μουσείων και των ιστορικών κτιρίων. Συνεπώς, η κλιματική αλλαγή θέτει νέες προκλήσεις για την διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η συνεχής ενημέρωση, η εκπαίδευση και τα κατάλληλα μέτρα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην προληψη και στην προστασία των μνημείων.